Εξειδικευμένες Πληροφορίες που δεν πρόκειται να βρείτε πουθενά αλλού παρά μόνο την Ομάδα φυσικής καλλιέργειας Σητείας
Δεν είναι ακριβός ο εξοπλισμός συντήρησης και επισκευής μοτέρ Ελαιοραβδιστικών απλά χρειάζεστε κάποιες βασικές ηλεκτρολογικές γνώσεις επιπέδου τεχνικού Λυκείου , εμείς επισκευάζουμε και συντηρούμε μόνοι μας τα μοτέρ μας γιατί είναι πιο γρήγορο και πιο οικονομικό
Προσοχή επειδή τα μοτέρ αυτά έχουν κατασκευαστεί να δουλεύουν στα 12v και εμείς μόνο στα 12v που δεν τα δουλεύουμε αλλά σε πολύ πιο μεγάλα βολτάζ, οι βλάβες λόγο υπερφόρτωσης είναι συχνές και συνεχής , και μόνο ένα καλοσυντηρημένο μοτέρ έχει καλές πιθανότητες επιβίωσης.
Βασικά εργαλεία
1. Ηλεκτρικό Κολλητήρι
2. Ψηφιακό πολύμετρο
3. Μεγεθυντικός φακός με φωτισμό & βάση συγκράτησης
4. εξολκέας ρουλεμάν
Αναλώσιμα
1. Γραφιτούχο γράσο
2. καρβουνάκια
3. Γυαλόχαρτο ψιλό
4. ρουλεμάν
5. ακροδέκτες
Διαδικασία Συντήρησης
1) Ξεκινώντας τη διαδικασία συντήρησης καλό είναι να αλλάζομε και ακροδέκτες αφού είναι το πιό ευπαθή μέρος του μοτέρ.
2) Ανοίγουμε το μοτέρ και προσθέτουμε μια πολύ μικρή ποσότητα 1 ml γραφιτούχου γράσου στα τριπλά γρανάζια αν χρειάζεται ( αν το παρακάνουμε το γράσο θα περάσει μέσα στο μοτέρ )
3) Καθαρίζουμε το στάτορα και με γυαλόχαρτο τρίβουμε απαλά και ομοιόμορφα το συλλέκτη μετά καθαρίζουμε πολύ καλά με πεπιεσμένο αέρα ( χωρίς υγρασία )
4) Αλλάζουμε τα καρβουνάκια αν χρειάζεται
5) Αλλάζομε τα ρουλεμάν αν είναι φθαρμένα , και το καταλαβαίνουμε ότι είναι φθαρμένα αν έχουμε κραδασμούς και σφυρίγματα όταν δουλεύει ο κινητήρας.
Αν δεν τα αλλάζουμε το πιο πιθανό είναι το μοτέρ να καεί αργότερα ή να φρακάρει
6) ελέγχουμε με το πολύμετρο τα τυλίγματα του ρότορα αν είναι κομμένα ή καμένα
Αυτό ήταν το μοτέρ μας είναι πάλι σαν καινούριο .
Αργότερα θα προσθέσουμε περισσότερες πληροφορίες και video. για τη συντήρηση και για τις βλάβες
Αρθρογράφος Θεοδωράκης Γιάννης: Μηχανολόγος Μηχανικός ,
Γνώσεις ηλεκτρονικών απο : Πτυχίο Ηλεκρονικού της ΣΕΤΗΛ.
Δεν είναι ακριβός ο εξοπλισμός συντήρησης και επισκευής μοτέρ Ελαιοραβδιστικών απλά χρειάζεστε κάποιες βασικές ηλεκτρολογικές γνώσεις επιπέδου τεχνικού Λυκείου , εμείς επισκευάζουμε και συντηρούμε μόνοι μας τα μοτέρ μας γιατί είναι πιο γρήγορο και πιο οικονομικό
Προσοχή επειδή τα μοτέρ αυτά έχουν κατασκευαστεί να δουλεύουν στα 12v και εμείς μόνο στα 12v που δεν τα δουλεύουμε αλλά σε πολύ πιο μεγάλα βολτάζ, οι βλάβες λόγο υπερφόρτωσης είναι συχνές και συνεχής , και μόνο ένα καλοσυντηρημένο μοτέρ έχει καλές πιθανότητες επιβίωσης.
Βασικά εργαλεία
1. Ηλεκτρικό Κολλητήρι
2. Ψηφιακό πολύμετρο
3. Μεγεθυντικός φακός με φωτισμό & βάση συγκράτησης
4. εξολκέας ρουλεμάν
Αναλώσιμα
1. Γραφιτούχο γράσο
2. καρβουνάκια
3. Γυαλόχαρτο ψιλό
4. ρουλεμάν
5. ακροδέκτες
Διαδικασία Συντήρησης
1) Ξεκινώντας τη διαδικασία συντήρησης καλό είναι να αλλάζομε και ακροδέκτες αφού είναι το πιό ευπαθή μέρος του μοτέρ.
2) Ανοίγουμε το μοτέρ και προσθέτουμε μια πολύ μικρή ποσότητα 1 ml γραφιτούχου γράσου στα τριπλά γρανάζια αν χρειάζεται ( αν το παρακάνουμε το γράσο θα περάσει μέσα στο μοτέρ )
3) Καθαρίζουμε το στάτορα και με γυαλόχαρτο τρίβουμε απαλά και ομοιόμορφα το συλλέκτη μετά καθαρίζουμε πολύ καλά με πεπιεσμένο αέρα ( χωρίς υγρασία )
4) Αλλάζουμε τα καρβουνάκια αν χρειάζεται
5) Αλλάζομε τα ρουλεμάν αν είναι φθαρμένα , και το καταλαβαίνουμε ότι είναι φθαρμένα αν έχουμε κραδασμούς και σφυρίγματα όταν δουλεύει ο κινητήρας.
Αν δεν τα αλλάζουμε το πιο πιθανό είναι το μοτέρ να καεί αργότερα ή να φρακάρει
6) ελέγχουμε με το πολύμετρο τα τυλίγματα του ρότορα αν είναι κομμένα ή καμένα
Αυτό ήταν το μοτέρ μας είναι πάλι σαν καινούριο .
Αργότερα θα προσθέσουμε περισσότερες πληροφορίες και video. για τη συντήρηση και για τις βλάβες
Αρθρογράφος Θεοδωράκης Γιάννης: Μηχανολόγος Μηχανικός ,
Γνώσεις ηλεκτρονικών απο : Πτυχίο Ηλεκρονικού της ΣΕΤΗΛ.